Köşe Yazıları

Estetik, İnsanın Kendine Yakışanı Giymesidir!

Şubat 2018 Lüks ve gösterişe yönelik çabalar, asla estetik değerler yaratmaz. Gösterişin zirve noktasında “kitsch” yer alır, estetik değil. Zira estetik; yaratıcılık, yenilik, yerindelik, sahicilik veya samimiyet gibi koşullar ister.   Eski Yunancada duyma, duyumsama, algılama anlamlarına gelen “Aisthesis” ile var olan şeyler karşısında duyarlı olan kişi anlamına gelen “aisthetikos” sözcüklerinden türeyen estetik, sanat ile […]

Devamını Oku...

Drama Hızla Kana Karışır!

Ocak 2018 Sürpriz gelişmeler karşısında doğru tepkiler verebilmek ve muhtemel duygusal dalgalanmalarla başarılı bir şekilde mücadele etmek yalnızca eğitimle mümkün. Drama eğitimi, öğrenme biçimleri arasında en etkin yöntem olarak kabul edilen yaşayarak öğrenme ilkesine dayandığı için bireyleri her tür duruma hızla hazırlıklı hale getiriyor. Eylem ya da oyun anlamına gelen “drama”, aslen eski Yunancadan türemiş, […]

Devamını Oku...

İstanbul’u Bezeyen Mimar Vedat Tek

Eylül 2017 Günümüzün çarpık, çirkin, karaktersiz betonlarının nasıl bir anlayışın ürünü olduğunu anlamak, “şehirleşme” olgusunun yansımalarının ürkütücü boyutlarını kavrayabilmek için o yılların mimari anlayışlarına bakmak gerektiğini düşünmek yerinde olacaktır. Osmanlı’dan Cumhuriyet’e değin yaptığı eserlerle günümüze kadar taşınmış bir mimar Vedat Tek. O dönemdeki adıyla  Postane-i Amire yani Büyük Postane, Sirkeci Garı, Haydarpaşa İskelesi, Halk Fırkası […]

Devamını Oku...

Yakın Geleceğin Otomotiv Sektörü

Kasım 2017 AR-GE birimleri elektrikli araçlar için çalışıyor Geleceğimizin yeşil enerjiye bağlı olduğu anlaşıldıkça pek çok sektör yatırımlarını bu yönde yapmaya başladı. Bunların başında ise dünyanın önde gelen otomotiv firmalarını görüyoruz. Uluslararası Enerji Ajansı “Küresel Elektrikli Araç Görünümü 2017 Raporu”nu incelediğimizde göze çarpan veriler, geçen yıl dünyadaki elektrikli araç sayısının bir önceki yıla göre yüzde 60 artarak […]

Devamını Oku...

Arabalardan Modern Otomobillere

Nisan 2018 At arabalarından günümüzün modern otomobillerine uzanan yüzlerce yıllık serüvende değişmeyen hedefler hep konfor ve hız oldu. Sanayi Devrimi’yle birlikte hayvanların “sırtına yük” olmaktan vazgeçen insanoğlu, günümüzde artık bu hedefleri yeteri kadar yakalamış sayılabilir.   Eskiden Türkler ve Moğolların yaşadığı Orta Asya’da bölge halkının günlük yaşantısında arabalar önemli bir yere sahipti. Bu bölgede iki […]

Devamını Oku...

Semboller Logolara, Logolar Markalara Güç Veriyor

Mart 2018 Sosyolojinin ve psikolojinin göz önünde bulundurulduğu satış ve pazarlama stratejileri devrindeyiz. Artık iyi bir logo ve marka, satış ve pazarlama stratejilerinde son derece olumlu etkiler yaratabiliyor. Gündelik yaşantılarımızın neredeyse her anında karşımıza çıkan semboller var. Harfler, rakamlar, el izleri, hayvanlar, bitkiler ya da su gibi doğal figürler… Kimileri çok tanıdık, kimileri içinse bazen […]

Devamını Oku...